GNGTS 2024 - Atti del 42° Convegno Nazionale

Session 2.3 GNGTS 2024 References Bergmann J., Sams A.; 2012: Flip Your Classroom: Reach Every Student in Every Class Every Day. Internatonal Society for Technology in Educaton, Washington DC, 112 pp. Camassi R.; 2008: Educazione e Rischio a cento anni dal terremoto del 1908. 1908 - 2008 Scienza e Società a cento anni dal Grande Terremoto. Riassunt estesi del convegno, Reggio Calabria, 10-12 December, Miscellanea INGV, 3, pp. 25-26. Camassi R., Ercolani E., Brasini F., Modonesi D., Pessina V., Castelli V., Melet C.; 2021: One hundred years afer: The results of an educatonal project, 37° European Seismological Commission General Assembly, ESC2021, Virtual, 19-24th September, Abstract ESC2021- S06-292 Camassi R., Pessina V., Bernardini F., Castelli V., Crescimbene M., Ercolani E., La Longa F., Nostro C., Pignone M.; 2016: EDURISK, 15 years of risk educaton, state of the art. 35th European Seismological Commission General Assembly, ESC2016, September, Trieste, Abstract ESC2016-667. Ercolani E., Camassi R., Brasini F., Modonesi D., Castelli V., Pessina V.; 2022: Comunicare ed educare al rischio, le strade possibili. Quaderni di geofsica, 182, pp. 40, ISSN: 1590-2595 Maglioni M., Biscaro F.; 2014: La classe capovolta. Innovare la didatca con il fipped classroom. Erickson, 87 pp. Pessina V., Camassi R. (eds); 2012: EDURISK 2002-2011: 10 anni di proget di educazione al rischio. Roma, 30 novembre 2011. Miscellanea INGV, 13, 77 pp. Rovida A., Locat M., Camassi R., Lolli B., Gasperini P., Antonucci A.; 2021: Catalogo Parametrico dei Terremot Italiani (CPTI15), versione 3.0. Isttuto Nazionale di Geofsica e Vulcanologia (INGV). htps://doi.org/10.13127/CPTI/CPTI15.3 Corresponding author: emanulea.ercolani@ingv.it

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQ4NzI=